نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

به گزارش«تابناک»، ترکیه عملیاتی را برای با هدف مقابله با داعش و جنگجویان کرد سوری (PYD )در شمال سوریه برای پایان حملات به مرزهای ترکیه را آغاز کرده است. این جملاتی است که امروز اردوغان بیان کرده است. رسانه های ترکیه ای نیز اعلام کرده اند که تانک های این کشور برای آغاز یک عملیات برای آزادی شهر جرابلس که در دست داعش است، وارد سوریه شده اند.

گزارش ها حاکی از آن است که البته تعداد کمی از نیروهای ویژه ترکیه به عنوان بخشی از عملیات پاک سازی شهرهای مرزی سوریه وارد این کشور شده اند.در همین زمینه اردوغان نیز لحظاتی پیش اعلام کرد که صبر ما دیگر تمام شد. نیروهای ما صبح امروز نزدیک مرز [سوریه] عملیات کردند.ترکیه امروز بعد از کودتا امن‌تر و قوی‌تر شده است.

وی همچنین گفت، همه کسانی که ترکیه را تهدید می‌کنند خود نیز گرفتار آن خواهند شد. تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا ضمن حفظ تمامیت ارضی سوریه وحدت این کشور دچار خدشه نشود. آینده سوریه و آینده مردم این کشور تنها با تصمیم و رأی مردم سوریه مشخص خواهد شد

در همین زمینه تایمز هند به نقل از نخست وزیر ترکیه نوشت که نیروهای نظامی ترکیه با پشتیبانی ائتلاف امریکا چهارشنبه عملیاتی را برای پاکسازی شهرهای مرزی با سوریه از داعش را آغاز کرده اند.

بر اساس گزارشات این عملیات زمان کمی بعد از تمایل ترکیه برای همراهی در عملیات ضد داعشی در سوریه آغاز شد. این عملیات از ساعت 4 صبح توسط توپخانه های ترکیه به سمت جرابلس آغاز شد.همچنین هواپیماهای ترکی نیز اهداف داعش در این شهر را بمباران کردند.
ترکیه روز سه شنبه نیز مواضع داعش در جرابلس سوریه را هدف حملات توپخانه ای قرار داد.




:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 16 شهريور 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: